About Me

Pakej Murah Seoul 2017

Our Location

728 x 90

Follow us on instagram

Nov 17, 2014

Petua Untuk Sedapkan Ayam Goreng

Ayam goreng selalunya disukai oleh kanak-kanak termasuklah anak Irna Si Qayyum.Menu harian mesti ada ayam goreng..Bertambah nasi kalau ada ayam goreng.

Selalunya ayam goreng ni biasa ja rasanya kan?Rasa masin sikit2 ja.Jadi Irna nak bagi petua nak sedapkan ayam goreng.

Setiap kali Irna goreng ayam,Irna akan ambil bawang besar atau bawang merah.Pastu potong kepada 4 bahgian tanpa buang kulitnya.Selepas masukkan ayam dalam kuali,tggu dulu selama 5 minit dan masukkan bawang yang dipotong tadi ke dalam kuali.Automatik,bau ayam goreng tu wangi satu rumah.Petua ni asalnya dari mak mertua Irna.

4 comments:

  1. boleh laa try tambah bawang goreng pasni..anak huda pun suka sgt mkn drumstick..ckp mcm upin ipin >.<

    jemput ke blog huda..1st time huda buat GA..tq :)

    ReplyDelete
  2. goreng bawang dulu ae? ingatkan masukkan bawang dalam tepung goreng tu. Nak try la :D

    ReplyDelete
  3. sedapnyaaaa. boleh cuba nii. hehe

    ReplyDelete
  4. Cuba dulu..Gerenti sedap..Cuma goreng bawang dengan ayam ja sekali..

    ReplyDelete

Thanks a lot for your comment..