About Me

Pakej Murah Seoul 2017

Our Location

728 x 90

Follow us on instagram

Sep 4, 2014

2nd Giveaway by Miminadam

http://miminadam.blogspot.com/2014/09/2nd-giveaway-by-miminadam.html 
Klik banner utk join

Saya nak sertai giveaway ini kerana saya ingin berkenalan dengan rakan blogger baru dan berkongsi ilmu dalam berblogging..

Due Date : 03 September 2014- 06 Oktober 2014

Hadiah :
 
Top Referal : 3 Box Name Card (300pcs) free design x 3 pemenang
1 box NameCard x 10 Pemenang
Logo treadmark blog x 5 Pemenang
Mars Jar Oreo x 5 Pemenang

Kebaikan Kahwin Muda

 

Kahwin muda? Sinonim sebagai tradisi nenek moyang kita dulu yang berkahwin seawal usia 18 tahun.Akhirnya perkahwinan tersebut bertahan hingga akhir hayat.

Lain pula dengan zaman sekarang,pasangan yang bercinta takut untuk berkahwin di usia muda kerana bimbang tidak dapat bebas dan tidak sukakan komitmen..Sbenarnya berkahwin muda mempunyai kebaikannya tersendiri...

Macam Irna..Irna dan Mr E pun kahwin muda..Sewaktu itu Irna baru berusia 19 thn dan Mr E pula 22 thn..Sewaktu itu kami masih lagi study di sebuah kolej swasta..Irna mula hamil anak pertama ketika usia Irna 20thn dan last semester..Alhamdulilah,Irna dapat habiskan pengajian Irna walau sarat mengandung..

Sekarang usia perkahwinan kami dah pun 11 tahun..Siapa kata kahwin muda menyusahkan?Semuanya terletak pada pasangan tersebut utk kekal hingga akhir hayat.
 
 
Elakkan Diri dari gejala sosial dan terkutuk.
Perkahwinan di usia muda dapat membendung dan menggelakkan gejala yang tidak elok seperti seks luar nikah dan pembuangan bayi.

Tuntutan Agama
Perkahwinan adalah satu tuntutan agama yang disarankan dalam agama Islam.Mendirikan rumahtangga seperti mendirikan sebuah masjid.
 
Mematangkan Diri
Perkahwinan dapat mematangkan diri seseorang apabila dia mempunyai tanggungjawab terhadap pasangan yang dinikahi.
 
Memperbaiki Diri
Perkahwinan membolehkan seseorang memperbaiki diri menjadi seorang yang lebih baik Lebih matang.
 
Mengelakkan Fitnah
Berdua-duan sebelum berkahwin memang akan menimbulkan fitnah.Tidak manis ditengok orang.Lebih baik bernikah daripada kena fitnah...



Review Product : Wonda Coffee Kopi Pilihan Irna..Anda?


 Anda peminat kopi?
Kopi apa yang korang suka?
Sekarang di pasaran terdapat berbagai jenama kopi yang siap diminum..Tak perlu bancuh..Macam orang dulu2..Tapi Irna tetap suka Kopi O zaman dulu..Cicah dengan biskut mayat...Feberet menu dari dok asrama sampai sekarang...

Kopi readymade pulak, Irna suka sekarang ialah Wonda Coffee..Rasa kopinya yang lembut..Menyusuk kalbu..Hehe..Terdapat 3 pilihan iaitu Original,Latte dan Mocha.


Irna paling suka kopi Wonda yang ini...Hubby Irna pun dah terjebak sama dengan kopi Wonda Mocha ni..Dia kata sedap...Tambah pulak,diminum sejuk..Fuh..sedap......