About Me

Pakej Murah Seoul 2017

Our Location

728 x 90

Follow us on instagram

Jun 2, 2016

Terrarium,Konsep Seni Taman Mini Yang Luarbiasa.....


Eirna memang minat dengan seni taman mini ni..Ringkas dan Mudah...Boleh diletak di mana sahaja...Eirna pun ada mini terrarium sendiri di rumah...Tapi tak la secantik macam kat atas ni....Boleh jadi rambang mata bila nak beli bahan-bahan nak buat terrarium ni...
Hobi baru Eirna dan Mr E....

Perkataan Terrarium ni berasal dari bahasa Greek dimana "terra" bermaksud tumbuhan dan "rium" bermaksud kaca...

Terrarium ialah konsep taman mini yang dihasilkan dalam botol kaca dengan mengekalkan ekosistem bagi ruangan tertutup.

Kebiasaannya pokok yang ditanam ialah pokok kaktus atau pokok "air plant" sebab ianya sesuai untuk ditanam di Malaysia dan senang dijaga.

Macam Eirna ni jarang ada di rumah sebab bekerja..Tak ada masa la nak berkebun..Cuti pula selalu balik kampung....Jadi sesuai la Eirna berkebun dengan terrarium ni..Tak perlu penjagaan yang rapi...

 


Jenis-jenis Terrarium
 


 



Pokok Yang Sesuai ditanam...Berwarna-warni....



Kalau korang teringin nak ada terrarium sendiri....ikut tutorial ni..Dapat dari laman web Ikea...



ataupun dari video YouTube ni... Harap dapat membantu korang ya..

Tak silap Eirna,baru-baru ni kan ada Pesta Floria 2016 di Putrajaya...Jadi sesiapa yang pernah pergi,mesti singgah di booth Terrarium......Siap ada bengkel lagi.....untuk belajar buat terrarium...

Bagi sesiapa yang berminat dan nak belajar cara-cara nak buat terrarium ni,boleh la terjah Facebook Terrariums Malaysia.



No comments:

Post a Comment

Thanks a lot for your comment..