Dec 17, 2014

Rindunya zaman tinggal kat asrama dulu...

 
Pic dari http://kvbalikpulau.blogspot.com

Tiba-tiba ja teringat zaman dok asrama time sekolah dulu..Kira dengan jari,dh 15 tahun tinggal zaman sekolah..Lamanya..Tua dah rupanya Irna ni..

Pic kat atas tu la asrama Irna dulu..Blok 6 : Fatimah Az Zahra....Masa tahun 1999 di Sek.Teknik Balik Pulau,Penang....Skrg sekolah tu dah naik taraf jadi Kolej Vokasional..

Tu la first time Irna dok jauh dengan family..Kebetulan ayah Irna kerja di USM,jadi dia rela anak dia ni sekolah kat situ..Hahah..Katanya senang nk jenguk Irna nanti..

Sekolah Irna ni dok di pendalaman tau..Kiranya cuma ada pekan kecil ja kat situ..Pekan Kongsi dan Pekan Genting.Tak ada shopping complex pun..Tempat makan banyak la...

Moment yang paling best sekali masa dok asrama ialah makan maggi dengan air panas..Selalunya time cuti dan port kami ialah bilik tv..Maggi yang menjadi pilihan ialah Tomyam..
 

Zaman tu Irna ni tauke nasi lemak daun pisang kat hostel..Ganti tempat senior  Irna yg sibuk dengan SPM.
Nasi lemak yang Irna jual masa tu memang paling famous sebab aroma daun pisang dan sambal dia..Kiranya kena booking dulu la sebelum warden hantar..Kalau tak,berebut nanti ni..



Kiranya masa time supper tu,bising la orang berniaga dlm hostel tu...Termasuk la Irna..

Tu baru bab makan,banyak lagi moment yg best masa tu...Handle junior yang kena histeria,outing ngan member sampai Bukit Jambul,kena denda, dan bla..bla..Tinggal kenangan..

Kini Irna still lagi contact dengan roomate dan classmate walaupun kami dh kerja dan ada family sendiri..Dalam proses nak buat reunion...


EX EN1 99/2000..You all the best !!!!
















2 comments:

  1. waaa sempat lagi meniaga time dok hostel ae

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..Part time..dapat nasi lemak free hari2..jadi la...

      Delete

Thanks a lot for your comment..