May 7, 2015

Pernah Makan Tak Jeruk Maman?

Pernah dengar tak nama Jeruk Maman? Eirna sendiri pun tahu dari mertua.Ayah mertua yang ajar makan. Nampak macam biasa ja.Daun maman yang dijeruk dengan air dan nasi. Pertama kali makan, sedap rupanya. Sejak tu, nampak ja kat pasar tani atau pasar malam, mesti beli. Bukan selalu ada jual. Kalau ada kira rezeki tu.

Ini la rupa Jeruk Maman yang Eirna kata tu



Mudah ja cara hidangannya. Cuma perlu tambah bawang besar dan cili api sahaja.Gaul dengan jeruk maman yang sudah dibuang airnya. Tapi bukan semua ya tp tinggalkan sedikit untuk digaul dengan bawang dan cili api. Dah siap. Senang bukan?

6 comments:

  1. Dulu masa duk kat kampung pernah makan. Sedap kannn

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang sedap..makan dengan nasi panas...

      Delete
  2. tak pernah lagi makan mcm sedap ^_^

    ReplyDelete
  3. Tak pernah makan... Tapi mak saYa suka sgt jeruk maman ni..

    ReplyDelete
  4. tak pernah makan..tertanya-tanya..apa eh

    ReplyDelete

Thanks a lot for your comment..